dimarts, 12 d’abril del 2016

FAUNA I POESIA

Aprofitant la troballa de l'eriçó al pati de l'Institut des del departament de llengües ens han fet arribar un poema de Josep Carner, "el príncep dels poetes catalans", que va dedicar a aquest preciós animal.

L'ERIÇÓ

En el perill em cabdello

i, com eriçó que em dic,

em torno bola de punxes

en flairant un enemic.


Ja a la primera sospita

el meu cos he preservat

i el graponer que em provoca,

punxo que fa feredat.


I tot i essent poca cosa,

d’un llopet, en bona fe,

vaig fer-ne una escorredora

una nit de lluna al ple.



Josep Carner i Puig-Oriol (Barcelona, el 9 de febrer de 1884  -Brussel·les, el 4 de juny de 1970), fou un poetaperiodista, autor de teatre i traductor català. És també conegut com el príncep dels poetes catalans i el màxim representant de la poesia del Noucentisme.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada